Thursday, August 30, 2018

Nissui Jepun eksport aplikasi kira jumlah bakteria

KUALA LUMPUR, 30 Ogos (Bernama) -- Satu aplikasi untuk mengira bilangan bakteria (koloni) yang dihasilkan di CompactDry (TM) kini boleh diperoleh oleh pelanggan luar negara tertentu mulai Ogos 2018.

Dilancarkan oleh Nissui Pharmaceutical Co Ltd yang berpangkalan di Jepun, perkhidmatan pengira koloni global yang dipanggil @BackLAB (TM) kini menjalani operasi percubaannya.

Syarikat itu berhasrat untuk mengurangkan beban kerja pengurusan kebersihan makanan, memperbaiki dan merangkaikan QC dan QA untuk pembekal, tapak perkilangan dan ibu pejabat syarikat.

Setelah mendaftar sebagai ahli di aplikasi atau web perkhidmatan, pengguna boleh mengambil foto koloni yang dihasilkan di CompactDry (TM) melalui telefon pintar atau komputer peribadi, memuat naik foto dan mengesahkan pengiraan koloni beberapa saat kemudian.

Nissui Pharmaceutical dalam satu kenyataan berkata, keputusan mengira mungkin mempunyai sisihan sekitar lapan peratus, tertakluk kepada resolusi imej. Walaupun kiraan koloni adalah '0', hasilnya tidak menunjukkan 'negatif'.

CompactDry (TM) merupakan produk reagen pemeriksaan utama yang digunakan untuk pemeriksaan kualiti makanan dan kawalan kebersihan kemudahan perkilangan. Ia adalah medium kultur yang mudah dan sederhana dengan hanya 1mL penyelesaian sampel tanpa memerlukan penyediaan medium kultur.

Aplikasi ini menggunakan Perkhidmatan Web Amazon dan teknologi kecerdasan buatan dan kini boleh diakses beberapa pelanggan tertentu di Android, iOS atau PC. Maklumat lanjut boleh didapati melalui https://www.nissui-pharm.co.jp/english/

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment