Wednesday, August 1, 2018

TOSHIBA MENGELUARKAN ARM® CORTEX®-M3-BASED BERDASAR MIKROKONTROLER DENGAN PENGGUNAAN KUASA RENDAH DAN FUNGSI-FUNGSI CANGGIH UNTUK PERALATAN PENGGUNA DAN INDUSTRI

TOKYO, 30 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE)-- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (“Toshiba”) telah menambah "Kumpulan M3H"  kepada keluarga mikrokontroler "TXZ ™" berdasarkan Arm® Cortex®-M untuk peralatan pengguna dan perindustrian. Mikrokontroler baru kini dalam pengeluaran besar-besaran.
 

Siaran akhbar ini mempunyai multimedia. Lihat siaran penuh di sini:https://www.businesswire.com/news/home/20180729005046/en/


Kumpulan M3H mempunyai dua kumpulan berdasarkan tahap fungsinya. "Kumpulan M3H (1)" menawarkan fungsi standard, manakala "M3H Group (2)" menawarkan saiz pakej dan saiz pakej yang diperluas serta menyokong pemprosesan berkelajuan tinggi (80MHz). Bersama-sama, mereka menawarkan barisan yang kaya dengan 13 pakej (32 pin hingga 144 pin) dan memori flash antara 32KB hingga 512KB.

Kumpulan M3H didasarkan pada teras Arm Cortex-M3 standard yang direka untuk kawalan motor dan untuk memenuhi pelbagai keperluan untuk peralatan pengguna dan perindustrian. Kekerapan operasi adalah sehingga 40MHz untuk Kumpulan M3H (1) dan 80MHz untuk Kumpulan M3H (2).

Selain litar analog ketepatan tinggi, termasuk penukar AD 12-bit (sehingga 21 saluran) dengan kelajuan penukaran 1.5μs dan penukar DA 8-bit (2 saluran), M3H Group (2) menggabungkan Pemacu Motor Berprogram Canggih (A-PMD), teknologi kawalan motor Toshiba untuk kawalan motor inverter tanpa motor DC. A-PMD menyedari penggunaan kuasa rendah dan fungsi lanjutan, sambil menggabungkan litar periferal yang sangat serba boleh, seperti UART, I2C, TSPI dan pemasa, dan menyokong peralatan rumah mewah dan sistem berskala besar.

Fungsi diagnosis diri terbina dalam yang memeriksa voltan rujukan dalam penukar AD, fungsi pariti RAM untuk mengesan ralat semasa membaca memori, dan litar pengiraan CRC, semuanya menyumbang kepada beban yang dikurangkan dalam pemprosesan perisian.

Toshiba merancang untuk melepaskan kumpulan mikrokontroler untuk kawalan komunikasi untuk pemprosesan data berkelajuan tinggi, dan peranti dilengkapi dengan litar analog ketepatan tinggi untuk mengawal motor berkelajuan rendah hingga sederhana. Syarikat terus mengembangkan keluarga TXZ untuk memenuhi keperluan kawalan motor dan pasaran penginderaan global. 

No comments:

Post a Comment