Friday, August 24, 2018

THE HARTFORD MEMPEROLEH NAVIGATORS DENGAN $2.1 BILION SECARA TUNAI

STAMFORD, Conn., 24 Ogos (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- The Navigators Group, Inc. (NASDAQ:NAVG) hari ini mengumumkan bahawa mereka telah memeterai perjanjian muktamad untuk diambil alih oleh The Hartford Financial Services Group, Inc. (NYSE: HIG) dalam urus niaga tunai yang menilai Navigators pada kira-kira $2.1 bilion.

Di bawah syarat-syarat perjanjian, pemegang saham Navigators akan menerima $70.00 sesaham dalam bentuk tunai selepas penutupan urus niaga. Harga tawaran $70.00 sesaham itu mewakili gandaan sebanyak 1.78 kali nilai buku ketara diselaraskan sepenuhnya Navigators sesaham pada 30 Jun 2018 dan premium 18.6% kepada harga saham purata 90 hari dagangan.

“Urus niaga ini akan mengakibatkan realisasi nilai yang signifikan bagi para pemegang saham kami,” kata Stanley A. Galanski, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Navigators. “Ini adalah bukti tentang kaliber dan dedikasi pasukan kami dan kekuatan budaya penaja jaminan kami.”

“Kami berharap untuk membawa kemampuan khusus Navigators ke The Hartford, sebuah organisasi yang berkongsi komitmen kami untuk kecemerlangan penaja jaminan, menarik dan mengekalkan bakat terbaik, dan memberikan pengalaman pelanggan yang luar biasa," Galanski menambah. “Bergabung dengan The Hartford dan memanfaatkan kekuatan kunci kira-kiranya dan kualiti produk insurans komersil terasnya, kami akan mewujudkan peluang menarik untuk memberikan nilai yang lebih baik kepada broker dan pemegang polisi kami.”

“Kami teruja untuk mengumumkan pengambilalihan Navigators, yang kami yakin dapat mencapai matlamat strategik dan kewangan utama bagi The Hartford,” kata Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Hartford, Christopher Swift. “Usaha ini memperluaskan penawaran produk dan jangkauan geografi kami, dan menambahkan penaja jaminan berpengalaman dan terbukti serta bakat industri sambil menguatkan cadangan nilai kami kepada ejen dan pelanggan. Kami optimis mengenai peluang pertumbuhan gabungan kami dan mengharapkan pengambilalihan ini menghasilkan pulangan yang menarik.”

Urus niaga itu, yang diluluskan sebulat suara oleh Lembaga Pengarah Navigators, tertakluk kepada kelulusan peraturan dan pemegang saham dan syarat-syarat penutupan biasa yang lain, dan dijangka akan ditutup pada separuh pertama tahun 2019. Navigators mengharapkan untuk terus membayar dividen suku tahunan yang konsisten dengan amalan lalu sebelum ditutup. Penyempurnaan urus niaga tersebut tidak tertakluk kepada sebarang syarat pembiayaan.
Pengasas Navigators, dan saham yang dikawal oleh anggota keluarganya yang lain, yang mewakili kira-kira 20% daripada jumlah saham yang belum dijelaskan, telah bersetuju untuk mengundi bagi menyokong urus niaga Navigators dengan The Hartford.

Perjanjian itu merangkumi peruntukan “go-shop” yang direka khusus untuk memberi peluang kepada pengambil kesempatan lain untuk menentukan sama ada mereka berminat untuk mencadangkan untuk memperoleh Navigators. Sehubungan itu, untuk 30 hari Navigators akan berpeluang untuk mendapatkan cadangan pemerolehan yang lain. Sekiranya Lembaga Pengarah menerima cadangan yang bersaing semasa tempoh “go-shop” yang The Hartford tidak sepadan, pembida bersaing yang berjaya akan membayar yuran penamatan kepada The Hartford.

Goldman Sachs & Co. LLC dan Moelis & Company LLC bertindak sebagai penasihat kewangan bersama dan Sidley Austin LLP bertindak sebagai penasihat undang-undang kepada Navigators dalam urus niaga ini. Maklumat tambahan mengenai transaksi boleh didapati dalam Laporan Semasa di Borang 8-K difailkan hari ini dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa dan di laman web Navigators, navg.com, di halaman Pemfailan SEC, yang boleh diakses melalui menu bahagian Perhubungan Pelabur.

Tentang Navigators
The Navigators Group, Inc. (Nasdaq: NAVG) adalah syarikat pegangan insurans khusus global.  Kami menyediakan penyelesaian insurans disuaikan yang direka untuk melindungi pelanggan daripada risiko kompleks yang mereka hadapi.   Selama lebih dari 40 tahun, Navigators telah menambah nilai bagi pemegang polisi—dalam penaja jaminan dan tuntutan—melalui kepakaran teknikal dan industri kami yang mendalam dan berkualiti.  Industri yang kami tawarkan termasuk maritim, pembinaan, tenaga, alam sekitar, perkhidmatan profesional dan sains hayat.  Dengan ibu pejabat yang terdapat di Stamford, Connecticut, Navigators mempunyai pejabat di Amerika Syarikat, United Kingdom, Eropah dan Asia.  Untuk maklumat lanjut, sila lawati navg.com.

Tentang The Hartford
The Hartford Financial Services Group, Inc., (NYSE: HIG) beroperasi melalui anak-anak syarikatnya di bawah jenama, The Hartford, dan beribu pejabat di Hartford, Connecticut. Hartford adalah peneraju dalam insurans harta dan kemalangan, faedah kumpulan dan dana bersama. Dengan lebih daripada 200 tahun kepakaran, The Hartford diiktiraf secara meluas untuk kecemerlangan perkhidmatannya, amalan kemampanan, amanah dan integriti. Maklumat lanjut tentang syarikat dan prestasi kewangannya boleh didapati di https://www.thehartford.com.

Maklumat Tambahan Mengenai Penggabungan dan Tempat Menemukannya
Komunikasi ini bukan merupakan tawaran untuk menjual atau permintaan daripada tawaran untuk membeli sekuriti The Navigators Group, Inc. (“Syarikat”) atau permintaan mana-mana undi atau kelulusan.  Komunikasi ini berkaitan dengan cadangan penggabungan yang melibatkan Syarikat, The Hartford Financial Services Group, Inc. (“The Hartford”) dan Renato Acquisition Co., di mana Syarikat akan menjadi anak syarikat milik penuh The Hartford (“penggabungan cadangan”). Penggabungan cadangan itu akan dikemukakan kepada para pemegang saham Syarikat untuk pertimbangan mereka pada mesyuarat khas para pemegang saham. Sehubungan dengan itu, Syarikat berhasrat untuk memfailkan bahan yang berkaitan dengan SEC, termasuk pernyataan proksi muktamad pada Jadual 14A (“pernyataan proksi muktamad”) yang akan dihantar atau disebarkan kepada pemegang saham Syarikat apabila ia tersedia. Syarikat juga mungkin memfailkan dokumen lain yang berkaitan dengan SEC berkenaan penggabungan cadangan itu. PARA PEMEGANG SAHAM DIMINTA MEMBACA PERNYATAAN PROKSI MUKTAMAD DAN MANA-MANA DOKUMEN LAIN YANG BERKAITAN YANG DIFAILKAN ATAU AKAN DIFAILKAN DENGAN SEC DENGAN TELITI DAN SECARA KESELURUHANNYA APABILA TELAH TERSEDIA KERANA PROKSI TERSEBUT AKAN MENGANDUNGI MAKLUMAT PENTING MENGENAI PENGGABUNGAN CADANGAN ITU.  Para pemegang saham boleh mendapatkan salinan percuma pernyataan proksi muktamad itu, apa-apa pindaan atau suplemen dan dokumen lain yang mengandungi maklumat penting mengenai Syarikat, apabila dokumen tersebut difailkan dengan SEC, melalui laman web yang dikendalikan oleh SEC di www.sec.gov.  Salinan percuma pernyataan proksi muktamad dan sebarang dokumen lain yang difailkan dengan SEC juga boleh diperolehi di laman web Syarikat di www.navg.com di bawah tajuk “Pemfailan SEC” dalam bahagian “Perhubungan Pelabur” laman web Syarikat atau dengan menghubungi Jabatan Perhubungan Pelabur Syarikat di investorrelations@navg.com.

Maklumat Tertentu Mengenai Peserta dalam Permintaan
Syarikat dan pengarah dan pegawai eksekutifnya yang tertentu mungkin disifatkan sebagai peserta dalam permintaan proksi berkaitan dengan penggabungan cadangan itu. Maklumat mengenai pengarah dan pegawai eksekutif Syarikat terkandung di dalam Laporan Tahunan Syarikat pada Borang 10-K untuk tahun fiskal yang berakhir pada 31 Disember 2017, difailkan dengan SEC pada 22 Februari 2018, dan pernyataan proksi muktamad pada Jadual 14A bagi mesyuarat tahunan pemegang saham 2018, difailkan dengan SEC pada 29 Mac 2018, seperti yang diubah suai atau ditambah oleh mana-mana Borang 3 atau Borang 4 difailkan dengan SEC sejak tarikh pernyataan proksi muktamad itu. Maklumat tambahan mengenai peserta dalam permintaan proksi dan penerangan mengenai kepentingan langsung atau tidak langsung mereka, melalui pegangan keselamatan atau sebaliknya, akan dimasukkan ke dalam pernyataan proksi muktamad dan dokumen lain yang berkaitan yang difailkan dengan SEC mengenai penggabungan cadangan itu, jika dan apabila tersedia.  Salinan percuma bahan-bahan ini boleh diperolehi seperti yang diterangkan dalam perenggan yang terdahulu.

Pernyataan Pandang Ke Hadapan
Maklumat tertentu dalam komunikasi ini membentuk "pernyataan pandang ke hadapan" seperti yang ditakrifkan dalam Akta Pembaharuan Litigasi Sekuriti Persendirian 1995. Pernyataan pandang ke hadapan boleh dikenal pasti oleh hakikat bahawa ia tidak berkaitan dengan sebarang fakta sejarah atau semasa.  Ia sering mengandungi kata-kata seperti “percaya,” “berharap,” “menjangkakan,” “menganggarkan,” “berniat,” “merancang,” “mencari” atau perkataan makna yang sama, atau kata kerja masa depan atau bersyarat, seperti “akan,” “sepatutnya,” “boleh,” “mungkin,” “bertujuan,” “berniat,” atau “projek.”  Walau bagaimanapun, ketiadaan kata-kata ini atau ungkapan yang sama tidak bermakna sesuatu pernyataan bukan pandang ke hadapan.  Pernyataan ini mungkin berkaitan dengan risiko atau ketidakpastian yang berkaitan dengan:
  • kepuasan terhadap syarat-syarat terdahulu kepada penyempurnaan penggabungan cadangan, termasuk, tanpa had, penerimaan pemegang saham dan kelulusan kawal selia tepat pada masanya (atau sebarang syarat, had atau sekatan yang diletakkan di atas kelulusan tersebut);
  • kesukaran atau perbelanjaan yang tidak dijangka berkaitan dengan penggabungan cadangan;
  • berlakunya apa-apa kejadian, perubahan atau keadaan lain yang boleh menimbulkan penamatan perjanjian penggabungan, termasuk dalam keadaan yang memerlukan Syarikat membayar yuran penamatan atau membayar balik Syarikat Induk untuk perbelanjaan tertentu;
  • prosiding undang-undang, pertimbangan atau penyelesaian, termasuk yang boleh dimulakan terhadap Syarikat, lembaga pengarah, pegawai eksekutif dan lain-lain berikutan pengumuman penggabungan cadangan itu;
  • gangguan rancangan dan operasi semasa yang disebabkan oleh pengumuman dan penangguhan penggabungan cadangan;
  • kemungkinan kesukaran dalam pengekalan pekerja berikutan pengumuman dan menanti selesainya penggabungan cadangan itu;
  • maklum balas pelanggan, pemegang polisi, broker, penyedia perkhidmatan, rakan perniagaan dan pengawal selia untuk pengumuman penggabungan cadangan itu; dan
  • faktor-faktor lain yang dinyatakan dalam Laporan Tahunan Syarikat pada Borang 10-K untuk tahun fiskal yang berakhir pada 31 Disember 2017, difailkan dengan SEC pada 22 Februari 2018.
Syarikat tidak boleh memberikan jaminan bahawa jangkaan yang dinyatakan atau tersirat dalam pernyataan pandang ke hadapan yang terkandung di sini akan dicapai. Pernyataan pandang ke hadapan dibuat pada tarikh komunikasi ini, dan Syarikat tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini atau menyemak semula secara umum sebarang pernyataan pandang ke hadapan sama ada sebagai hasil daripada maklumat baharu, peristiwa masa hadapan atau sebaliknya, kecuali seperti yang dikehendaki oleh undang-undang. Pembaca diingatkan supaya tidak terlalu bergantung kepada Pernyataan pandang ke hadapan yang bercakap hanya pada tarikh tersebut.

Pelabur
Ciro M. DeFalco
Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pegawai Kewangan
cdefalco@navg.com
203-905-6343

Media 
Courtney Oldrin
Ketua Komunikasi
coldrin@navg.com
203-905-6531

Sumber: The Navigators Group, Inc.

No comments:

Post a Comment