Tuesday, August 28, 2018

TOSHIBA MEMBERIKAN LEBIH KAPASITI KEPADA MODEL HDD SAS

Pemacu cakera keras MG07SCA 14TB yang baharu membantu platform penyimpanan berskala awan yang berasaskan SAS mencapai objektif TCO


TOKYO, 28 Ogos (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation, sebuah pemimpin teknologi yang komited, hari ini mengumumkan model HDD SAS Berkapasiti Perusahaan 14TB[1]  dan termaterai helium 12TB mereka yang baharu. Siri MG07SCA itu mempunyai ciri-ciri prestasi 7,200 rpm, sebuah antara muka[2] SAS 12Gbit, dan Teknologi Sektor Format Lanjutan. Pemacu cakera keras itu mempunyai sebuah reka bentuk termaterai helium 9 cakera yang terkemuka di dalam industri dan kapasiti Rakaman Magnetik Konvensional (CMR) 14TB untuk keserasian yang optimum. Reka bentuk termaterai helium Toshiba sesuai dengan petak pemacu standard industri 3.5 inci[3]. Sebuah Model 12TB juga dimasukkan ke dalam penawaran Siri itu.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20180827005620/en/

Reka bentuk termaterai helium 9 cakera yang berinovatif itu menggunakan proses kimpalan laser berketepatan Toshiba, dan sebuah reka bentuk penutup atas yang khas yang kedap helium di dalam pemacu itu yang menawarkan profil berkapasiti tinggi dan kuasa rendah kepada produk itu. Antara muka SAS itu menyediakan prestasi kadar pemindahan 12Gbit dan keupayaan dwi port untuk lewahan laluan data yang diutamakan oleh kebanyakan pereka penyelesaian penyimpanan. Model SAS 14TB itu menawarkan peningkatan kira-kira 40% di dalam kapasiti maksimum ke atas model SAS MG06 10TB Toshiba sebelum ini.

"Model SAS  14TB dan 12TB baharu Toshiba yang termaterai helium itu memperluaskan pilihan yang tersedia ada bagi pelanggan penyelesaian kami yang berskala awan dan penyimpanan. Dengan menggunakan sebuah reka bentuk 9 cakera yang berinovatif, Toshiba menyediakan kedua-dua model SAS dan SATA pada kapasiti 14TB yang terkemuka di dalam industri," kata Shuji Takaoka, Pengurus Besar bagi Bahagian Jualan & Pemasaran Produk Penyimpanan di Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation. "Pelanggan penyelesaian berskala awan dan penyimpanan kami sangat menghargai keupayaan penyimpanan yang cekap kuasa oleh mekanik termaterai helium 9 cakera Toshiba yang termaju. Dengan menggunakan helium untuk mengurangkan seretan aerodinamik pada piring media yang berputar, model 14TB Toshiba itu mampu untuk memberikan kira-kira 55% (W/G[4]) profil kuasa operasi yang lebih rendah berbanding dengan model 10TB yang terdahulu, yang menghasilkan dalam manfaat TCO [5] untuk platform penyimpanan padat pada hari ini dan seni bina penyelesaian perkhidmatan yang berskala awan. Hanya teknologi HDD yang termaterai helium yang dapat menyampaikan manfaat TCO pelanggan ini dengan kos pemerolehan yang sangat rendah bagi setiap GB."

Toshiba terus memperluaskan penawaran produk HDD mereka dengan kapasiti penyimpanan dan prestasi yang lebih tinggi. Siri MG07SCA itu menggambarkan selanjutnya keupayaan Toshiba untuk memajukan reka bentuk peranti storan HDD bagi infrastruktur server dan penyimpanan yang berskala awan, dan untuk merealisasikan perlindungan data yang lebih menjimatkan kos, pengekalan data, perkhidmatan kandungan dan pengarkiban digital.

Model HDD SAS termaterai helium 14TB dan 12TB itu boleh diperolehi untuk pensampelan mulai hari ini.

Untuk maklumat lanjut mengenai produk baharu itu, sila layari:
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/product/storage-products/enterprise-hdd/mg07scaxxx.html

Ikuti @ToshibaStorage di Twitter

Untuk maklumat lanjut mengenai barisan lengkap produk penyimpanan HDD Toshiba, sila layari: https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/product/storage-products.html

Nota:
[1] Definisi bagi kapasiti: Satu Terabait (TB) adalah 1,000,000,000,000 bait. Sebuah sistem pengendalian komputer, bagaimanapun, melaporkan kapasiti penyimpanan dengan menggunakan kuasa 2 untuk definisi 1TB = 240 = 1,099,511,627,776 bait dan oleh itu menunjukkan kapasiti penyimpanan yang berkurangan. Kapasiti storan yang tersedia ada (termasuk contoh-contoh bagi pelbagai fail media) akan berbeza-beza berdasarkan kepada saiz fail, pemformatan, tetapan, perisian dan sistem pengendalian dan/atau aplikasi perisian prapemasangan, atau kandungan media. Kapasiti diformat yang sebenarnya mungkin berbeza-beza.
[2] Kelajuan membaca dan menulis mungkin berbeza-beza bergantung kepada peranti hos, keadaan membaca dan menulis, dan saiz fail.
[3] Faktor Bentuk: "3.5 inci" bermaksud faktor bentuk HDD itu. Mereka tidak menunjukkan saiz fizikal pemacu.
[4] Kecekapan kuasa dikira berdasarkan kepada penggunaan kuasa melahu yang aktif dibahagikan dengan kapasiti yang diformat.
[5] Jumlah Kos bagi Pemilikan.

Pertanyaan Produk:
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
Bahagian Produk Penyimpanan
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/contact.html

* Maklumat di dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat perhubungan, adalah tepat pada tarikh pengumuman itu tetapi adalah tertakluk kepada perubahan tanpa notis terlebih dahulu.

* Nama syarikat, nama produk, dan nama perkhidmatan yang dinyatakan di sini adalah merupakan tanda perniagaan bagi syarikat mereka masing-masing.

Maklumat mengenai Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation menggabungkan kecergasan sebuah syarikat baharu dengan kebijaksanaan pengalaman. Sejak menjadi sebuah syarikat persendirian pada Julai 2017, kami telah mengambil tempat kami di kalangan syarikat peranti utama yang terkemuka, dan menawarkan penyelesaian yang cemerlang kepada pelanggan dan rakan perniagaan kami di dalam semikonduktor diskret, sistem LSI dan HDD.

Seramai 19,000 orang pekerja kami di seluruh dunia berkongsi satu kesungguhan untuk memaksimumkan nilai produk kami, dan memberi penekanan kepada kerjasama erat dengan pelanggan bagi menggalakkan penciptaan bersama nilai dan pasaran baharu. Kami berharap dapat membina di atas jualan tahunan yang kini melebihi 700 bilion yen (AS$6 bilion) dan untuk menyumbang kepada sebuah masa hadapan yang lebih baik untuk orang ramai di mana jua. Perolehi maklumat lanjut mengenai kami di https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/company.html

Lihat versi sumber di businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20180827005620/en/

Hubungi

Pertanyaan Media:
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
Chiaki Nagasawa, +81-3-3457-4963
Jabatan Pemasaran Digital
semicon-NR-mailbox@ml.toshiba.co.jp

Sumber : Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

No comments:

Post a Comment