Tuesday, November 21, 2023

FORTREA UMUMKAN PERKONGSIAN DIDORONG AI BERSAMA MEDIDATA UNTUK MENINGKATKAN KEPELBAGAIAN DALAM UJIAN KLINIKAL

 Kerjasama memanfaatkan Medidata AI untuk menambah baik akses dan penyertaan kumpulan populasi yang pelbagai dalam kajian klinikal


DURHAM, N.C., 21 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Fortrea (Nasdaq: FTRE), sebuah organisasi penyelidikan kontrak (CRO) global terkemuka, hari ini mengumumkan perkongsian bersama Medidata, sebuah syarikat Dassault Systèmes dan penyedia terkemuka bagi penyelesaian percubaan klinikal kepada industri sains hayat untuk menggunakan Percubaan Pintar Medidata AI bagi meningkatkan akses kepada pelbagai pesakit dalam ujian klinikal yang dijalankan oleh Fortrea.

Penggunaan Medidata AI oleh Fortrea dibina berdasarkan kerjasama sedia ada antara kedua-dua syarikat, mengembangkan penggunaan EDC Lampau Medidata, sistem EDC yang canggih, teguh dan selamat untuk tapak percubaan klinikal, penangkapan dan pengurusan data pesakit dan makmal. Fortrea akan memanfaatkan ciri Percubaan Pintar Medidata AI, termasuk kebolehlaksanaan kajian dan data kepelbagaian untuk membantu syarikat biofarmaseutikal baru muncul dan besar serta syarikat peranti perubatan dan diagnostik mencapai matlamat pendaftaran yang mencerminkan populasi yang paling terjejas oleh setiap penyakit atau keadaan yang dikaji.

"Keupayaan data dan antara muka Medidata akan meningkatkan keupayaan kami untuk menyepadukan populasi yang pelbagai dengan lancar ke dalam proses percubaan klinikal," kata COO Fortrea dan Presiden Perkhidmatan Klinikal, Mark Morais. "Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan Medidata sebagai sebahagian daripada strategi data maju Fortrea."

"Fortrea dan Medidata berkongsi komitmen untuk memajukan penyelidikan percubaan klinikal dan perkongsian ini bersedia untuk membentuk semula landskap bagi kepelbagaian dalam ujian klinikal di seluruh dunia," kata Fareed Melhem, SVP, Medidata AI. "Bersama-sama, penyelesaian kami menyokong pelanggan dalam sains hayat untuk mempercepatkan garis masa kajian dan menjadikan manfaat terapi klinikal lebih mudah diakses oleh pelbagai spektrum individu."

Perihal Fortrea

Fortrea (Nasdaq: FTRE) merupakan sebuah pembekal global terkemuka bagi pembangunan klinikal dan penyelesaian akses pesakit ke dalam industri sains hayat. Kami bekerjasama dengan syarikat biofarmaseutikal, peranti perubatan dan diagnostik yang baru muncul dan besar untuk memacu inovasi penjagaan kesihatan yang mempercepatkan terapi mengubah hidup kepada pesakit yang memerlukan. Fortrea menyediakan pengurusan percubaan klinikal fasa I-IV, farmakologi klinikal, penyelesaian percubaan dibolehkan teknologi yang berbeza dan perkhidmatan pascakelulusan. Penyelesaian Fortrea memanfaatkan pengalaman tiga dekad yang merangkumi lebih daripada 20 bidang terapeutik, semangat untuk ketelitian saintifik, wawasan yang luar biasa dan rangkaian tapak penyelidik yang kukuh. Pasukan kami yang berbakat dan pelbagai terdiri daripada kira-kira 19,000 orang yang bekerja di lebih daripada 90 buah negara dipertingkatkan untuk menyampaikan penyelesaian yang tertumpu dan tangkas kepada pelanggan di seluruh dunia. Ketahui lebih lanjut tentang cara Fortrea menjadi kuasa transformatif daripada perancangan kepada pesakit di Fortrea.com dan ikuti kami di LinkedIn dan X (formerly Twitter) @Fortrea.

Maklumat Hubungan Fortrea:
Jennifer Minx (Media) – 919-410-4195, media@fortrea.com
Kate Dillon (Media) – 646-818-9115, kdillon@prosek.com
Hima Inguva (Pelabur) – 877-495-0816, Investors@fortrea.com

Sumber: Fortrea Holdings Inc

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment