Wednesday, November 15, 2023

MA'ADEN AKAN MEMAINKAN PERANAN PENTING DALAM MENANGANI CABARAN INDUSTRI PADA FUTURE MINERALS FORUM 2024

RIYADH, Arab Saudi, 15 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Future Minerals Forum (FMF) hari ini mengumumkan bahawa Ma'aden akan kembali sebagai Rakan Pengasas untuk acara tahun ketiga berturut-turut. Ma'aden, syarikat sumber asli berbilang komoditi terbesar di Timur Tengah, akan memainkan peranan yang penting sekali lagi dalam perbincangan untuk membentuk sektor mineral global semasa FMF 2024 pada bulan Januari.

Acara ini akan memberi tumpuan dalam mewujudkan rantaian nilai mineral yang berdaya tahan dan bertanggungjawab di rantau super mineral yang kaya dengan sumber di Afrika, Barat dan Asia Tengah. FMF 2024 akan menghimpukan pemimpin kerajaan, eksekutif perlombongan, pelabur dan pihak berkepentingan lain untuk memacu perkongsian dan pertumbuhan yang menyumbang kepada sektor yang mampan dan mengukuhkan rantaian bekalan galian global.

Tahun lepas di FMF Ma'aden membuat satu siri pengumuman penting termasuk usaha sama utama dengan PIF, Manara Minerals, menyokong rantaian bekalan mineral global yang penting untuk peralihan tenaga. Ma'aden juga mengumumkan perjanjian penting dengan pemimpin perlombongan global Ivanhoe Electric dan Barrick Gold Corporation dalam membantu untuk mendorong pembangunan sektor perlombongan Kerajaan.

Forum memainkan peranan yang penting dalam menyokong pelaburan dan perkongsian di Arab Saudi dan di seluruh dunia.

Inisiatif baharu yang menarik akan dibincangkan di FMF 2024 termasuk meningkatkan kapasiti sumber manusia dan bakat di rantau ini melalui pusat kecemerlangan; membangunkan standard kemampanan yang memenuhi keperluan negara tuan rumah dan mengekalkan kepercayaan dengan masyarakat; dan mencipta hab logam hijau di dalam wilayah super dengan menggunakan teknologi moden dan membangunkan pusat pemprosesan.

FMF 2023 merupakan satu kejayaan yang memberangsangkan, dengan lebih 9,000 peserta yang hadir secara bersemuka dan lebih 13,000 mengambil bahagian dari jauh. FMF 2024 dijangkakan mempunyai jangkauan lebih luas, dengan tumpuan kepada penyelesaian yang boleh diambil tindakan bagi cabaran yang dihadapi oleh sektor perlombongan dan mineral.

FMF 2024 akan diadakan di bawah naungan Penjaga Dua Masjid Suci, Raja Salman bin Abdulaziz Al Saud, di Pusat Konvensyen Antarabangsa Raja Abdulaziz di Riyadh dari 9 hingga 11 Januari 2024.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai FMF 2024 dan untuk mendaftar bagi acara tersebut, sila lawati https://www.futuremineralsforum.com/registration/.

Omar Shereen
NOMBOR TELEFON: +966506630489
E-mel: omar.shereen@fleishman.com

SUMBER: Future Minerals Forum

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment