Thursday, November 23, 2023

"TEMPAT ASAL BAGI LIMAU BALI SHATIAN DI CHINA" - WILAYAH RONG DI GUANGXI MEMPROMOSIKAN PENAMBAHBAIKAN DAN PENINGKATAN DI DALAM INDUSTRI LIMAU BALI SHATIAN

Festival Pelancongan Kebudayaan Limau Bali Shatian Wilayah Rong 2023 dan "Pertemuan Orang Cina Luar Negara di Guangxi dan Limau Bali Shatian bagi Wilayah Rong yang Indah - Lawatan ke Tanah Air oleh Orang Cina Luar Negara" diadakan di Wilayah Rong, Guangxi.

 YULIN, China, 22 Nov., 2023 /Xinhua-AsiaNet/--


Dalam beberapa hari kebelakangan ini, Festival Pelancongan Kebudayaan Limau Bali Shatian Wilayah Rong 2023 dan "Pertemuan Orang Cina Luar Negara di Guangxi dan Limau Bali Shatian bagi Wilayah Rong yang Indah - Lawatan ke Tanah Air oleh Orang Cina Luar Negara" telah diadakan di Wilayah Rong, Guangxi.

Pada majlis perasmian itu, anugerah "Hadiah Emas Penilaian Kualiti Limau Bali Shatian" telah disampaikan kepada pemenang. Di samping itu, pengenalan bagi laluan pelancong Wilayah Rong berkisar di sebalik tema seperti tanah air bagi Cina di luar negara dan daya tarikan tempat asal bagi Limau Bali Shatian, pameran dan penjualan produk tempatan yang unik, dan Gunung Duqiao – Festival Perkhemahan Muzik telah dipaparkan, demikian menurut Jabatan Publisiti bagi Jawatankuasa Wilayah Rong. Dengan bergantung kepada Limau Bali Shatian sebagai daya tarikan, aktiviti ini membolehkan tetamu dari kawasan yang berbeza untuk benar-benar merasai keseronokan di dalam memilih Limau Bali Shatian, menikmati cita rasa pelbagai produk Limau Bali Shatian, mengalami daya tarikan ukiran Limau Bali Shatian, memotong kertas dan melukis, berseronok di dalam keajaiban tanah air bagi orang Cina seberang laut, dan berkongsi kemeriahan di dalam menuai dan kehidupan yang indah.

Terletak di bahagian tenggara Guangxi dan berjiran dengan Kawasan Teluk Besar Guangdong-Hong Kong-Macau, Wilayah Rong terkenal dengan sejarahnya yang luas, pemandangan yang memukau, sejumlah besar individu yang terbilang, budaya yang mendalam dan sumber semula jadi yang banyak. Khususnya, Limau Bali Shatian Wilayah Rong yang terkenal di dunia sering digelar sebagai sebuah "harta" di kalangan buah-buahan China. Menurut Jabatan Publisiti bagi Wilayah Rong, Limau Bali Shatian telah ditanam di Wilayah Rong selama lebih 2,000 tahun, dan kualiti terbaik buah itu telah memenangi banyak hadiah emas di dalam pertandingan Limau Bali Shatian peringkat kebangsaan, manakala "Limau Bali Shatian Wilayah Rong" adalah Bandar Raya Yulin yang pertama yang diberikan status petunjuk geografi kebangsaan. Wilayah Rong telah pelbagai kali dinobatkan sebagai kawasan demonstrasi penstandardan pengeluaran Limau Bali Shatian Wilayah Rong peringkat kebangsaan, dan kawasan demonstrasi kualiti dan keselamatan eksport produk makanan dan pertanian (Limau Bali Shatian) peringkat kebangsaan. Pada masa ini, terdapat lebih 230,000 mu di ladang Limau Bali Shatian yang dapat menghasilkan kira-kira 360,000 tan buah setiap tahunan. Tahun ini, industri itu dianggarkan dapat menghasilkan pengeluaran bernilai kira-kira 40 bilion yuan, dan industri Limau Bali Shatian telah meningkat sebagai satu cara yang berdaya maju untuk mencergaskan kawasan luar bandar itu dan memperkayakan penduduk tempatan di wilayah Rong.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Wilayah Rong telah mematuhi misi utama bagi pembangunan berkualiti tinggi dengan mempercepatkan penyatuan mendalam di antara pertanian dan pelancongan kebudayaan, mengembang dan menggunakan idea sepenuhnya kepada kelebihan wilayah itu sebagai sebuah pengeluar Limau Bali Shatian yang terkenal, memperdalamkan penyatuan bagi pembangunan pertanian yang unik dengan pencergasan semula luar bandar dan pelancongan waktu lapang, membangunkan dengan penuh bertenaga pertanian waktu lapang, melawat tempat pertanian dan pertanian ekologi, secara aktif memupuk pelancongan luar bandar, e-dagang luar bandar dan industri baru muncul yang lain dan model perniagaan baharu, dan bersungguh-sungguh menyelaraskan pembangunan bersepadu bagi industri peringkat utama, sekunder dan industri tertiari di kawasan luar bandar. Wilayah Rong telah berjaya memacukan satu laluan unik bagi kemajuan ekonomi, dan pencapaiannya dilihat jelas di dalam pelbagai anugerah seperti Wilayah Pelancongan Eko-Budaya Terbaik di China, Wilayah Demonstrasi Pelancongan Luar Bandar dan Pertanian Masa Lapang Kebangsaan, 100 Wilayah Teratas untuk Potensi di dalam Pembangunan Pelancongan Peringkat Wilayah, Wilayah Demonstrasi Pembangunan Industri Kesihatan di Guangxi dan Wilayah Pelancongan Unik Guangxi.
 
Sumber: Jabatan Publisiti bagi Jawatankuasa Wilayah Rong
 
Pautan Lampiran Imej:

Pautan: https://iop.asianetnews.net/view-attachment?attach-id=443376

Kapsyen: Festival Pelancongan Kebudayaan Limau Bali Shatian Wilayah Rong 2023 dan "Pertemuan Orang Cina Luar Negara di Guangxi dan Limau Bali Shatian bagi Wilayah Rong yang Indah - Lawatan ke Tanah Air oleh Orang Cina Luar Negara" diadakan di Wilayah Rong, Guangxi.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment