Thursday, November 9, 2023

HOSPITAL PAKAR & PUSAT PENYELIDIKAN RAJA FAISAL BERJAYA MENYIMPULKAN PERANANNYA SEBAGAI RAKAN KONGSI PENJAGAAN KESIHATAN STRATEGIK DI PAMERAN KESIHATAN GLOBAL 2023

RIYADH, Arab Saudi, 8 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Pameran Kesihatan Global yang diadakan dari 29 Oktober hingga 31 Oktober 2023 membuktikan kejayaan cemerlang bagi Pusat Penyelidikan & Hospital Pakar Raja Faisal (KFSH&RC).

Sebagai Rakan Kongsi Penjagaan Kesihatan Strategik, KFSH&RC mempamerkan inisiatif mutakhir yang bertujuan untuk meningkatkan kecekapan operasi merentasi domain perubatan penting, merangkumi perjalanan penjagaan pesakit, penyelidikan angkasa lepas, kajian genetik, teknik terapi sinaran terkini, kemajuan pemindahan organ (termasuk pemindahan penderma hidup robotik penuh pertama dunia), pengurusan kapasiti dan pengeluaran radiofarmaseutikal untuk mencapai mampu diri dalam Kerajaan.

Pada hari perasmian, H.E Dr. Majid Al Fayyadh menyampaikan ucaptama yang fokus terhadap masa depan yang cerah bagi Pelancongan Perubatan di Kerajaan, menekankan usaha berterusan KFSH&RC untuk meningkatkan perkhidmatan bagi pesakit antarabangsa. “Perjalanan transformasi KFSH&RC menjadi sebuah institusi bukan untung yang fokus terhadap penyampaian perkhidmatan kepada pesakit dari rantau Teluk bermula pada tahun 2021. Pada tahun perasmiannya, hospital menerima 250 pesakit dan sejak itu kami telah menyaksikan pertumbuhan tahunan yang mengagumkan sebanyak 40%. Kami menyasarkan untuk melanjutkan penjagaan kami kepada 10,000 pesakit menjelang tahun 2030."

Dr. Yaseen Mallawi, Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif - Penyampaian Penjagaan Kesihatan di KFSH&RC, mengambil bahagian dalam perbincangan panel menangani "Cabaran untuk mempercepatkan transformasi Sektor Kesihatan Saudi," dengan beliau menekankan komitmen hospital untuk mengutamakan kesejahteraan fungsi pesakit dalam sistem penjagaan kesihatan berdasarkan nilai.

Muhannad Al Kadi, Ketua Pegawai Komunikasi & Pemasaran Korporat di KFSH&RC, menyatakan kegembiraannya atas kejayaan forum itu dengan menyatakan, "Kami berbesar hati kerana dapat bersidang dengan pemimpin sektor, berkongsi visi kami dan menyaksikan kesan kerjasama kami. Pameran Kesihatan Global telah menjadi platform yang luar biasa untuk meneroka peluang baharu yang akan meningkatkan lagi landskap penjagaan kesihatan di Kerajaan dan seterusnya."

Pakar KFSH&RC terlibat secara aktif dalam pelbagai perbincangan panel. Dr. Dieter Broering, Pengarah Eksekutif Pusat Kecemerlangan Pemindahan Organ, berkongsi pandangan tentang potensi teknologi pembedahan termaju untuk membentuk semula penjagaan kesihatan. Dr. Mohammed Alhamid, Pengarah Pusat Kecerdasan Penjagaan Kesihatan, menyampaikan ucapan yang merangsang pemikiran tentang penjagaan kesihatan yang dikuasakan AI, memberikan penerangan tentang masa depan kecerdasan penjagaan kesihatan.

Tambahan pula, acara itu menandakan pencapaian penting bagi KFSH&RC ketika mereka meraikan prosedur Sel Car-T ke-100 mereka, satu pencapaian yang patut diberi perhatian di Timur Tengah. Hospital tersebut juga menerima anugerah berprestij "Pusat Panggilan Perkhidmatan Awam Terbaik Tahunan – Kritikal" di Anugerah Pusat Panggilan Timur Tengah Tahunan 2023.

Di luar Pameran Kesihatan Global, KFSH&RC memeterai MoU penting. Instititusi tersebut bekerjasama dengan SABIC, peneraju global dalam bahan kimia terpelbagai untuk memacu pembangunan dan inovasi produk penjagaan kesihatan. Syarikat Induk Antarabangsa Hospital Pakar Raja Faisal, cabang pelaburan untuk KFSH&RC, mewujudkan perkongsian strategik dengan Solutions oleh STC untuk meningkatkan landskap perniagaan penjagaan kesihatan dan mengenal pasti bidang pertumbuhan bersama dalam sektor tersebut.

MoU tambahan telah ditandatangani bersama Microsoft Arabia, memfokus terhadap kemampanan dan inovasi untuk penjagaan pesakit yang dipertingkatkan dan dengan Yayasan Hevolution yang menekankan kemajuan penyelidikan kelanjutan usia dan penuaan. KFSH&RC turut bekerjasama dengan Illumina dan menandatangani MoU bersama Johnson & Johnson dengan visi utama untuk merevolusikan latihan pembedahan di rantau ini.

Maklumat hubungan:
kfshrc@mcsaatchi.com

Gambar yang dilampirkan bersama pengumuman ini boleh didapati di

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/d1fbe6f1-ca8c-4648-b5cc-d0face002bb9

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/4186aff8-a70d-418f-805f-7c56627ef4c7

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/f07ba549-9d99-43b8-abfb-c884ff5814ad

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6af04481-381c-41a3-b991-7a0fa0f3c468

SUMBER: King Faisal Specialist Hospital & Research Centre

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment