Friday, November 24, 2023

FORUM INOVASI KAMPUNG EKO ANTARABANGSA ECI (YUCUN, CHINA) 2023 GALA IMPIAN YUCUN KE-2 BERMULA

Foto kumpulan tetamu yang menyertai (Foto: Business Wire)

 HUZHOU, China, 24 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pada 17 November, Forum Inovasi Perkampungan Eko Antarabangsa ECI (Yucun, China) 2023 Gala Impian Yucun Ke-2 yang dianjurkan oleh IECIA (Persatuan Usahawan, Kreatif dan Inovator Antarabangsa - International Entrepreneurs, Creatives and Innovators Association) bermula di Yucun, Bandar Tianhuangping, Daerah Anji. Pakar dan sarjana dari seluruh dunia bersama membincangkan pengalaman antarabangsa inovasi dan pembangunan luar bandar hijau, serta bersama melancarkan inisiatif pembangunan peradaban ekologi luar bandar global "Harapan Hijau, Membentuk Masa Depan (Green Wishes, Shaping the Future)".


Pada Gala itu, Kampung Dayu menandatangani kontrak dengan Akademi Seni Halus Universiti Tsinghua (Tsinghua University Academy of Fine Arts), Sekolah Perniagaan Antarabangsa Universiti Pengajian Asing Beijing (International Business School of Beijing Foreign Studies University), Institut Industri Buluh Universiti A&F Zhejiang (Bamboo Industry Institute of Zhejiang A&F University) dan Sekolah Reka Bentuk Kolej Huzhou (School of Design of Huzhou College), menggandingkan latihan bakat di kolej dan universiti dengan penggiatan semula bakat luar bandar. Akademi Seni Halus Universiti Tsinghua akan bersama membina Stesen Kerja Pendidikan Estetik Universiti Tsinghua (Tsinghua University Aesthetic Education Workstation) (Stesen Anji) dan Muzium Seni Kehidupan Baharu (New Life Art Museum) di Kampung Dayu dan bersama mengadakan "Musim Seni Gunung dan Sungai Anji (Anji Mountain and River Art Season)" dan "Forum Artis Muda Antarabangsa (International Young Artists Forum)" bertujuan membentuk semula estetik luar bandar berdasarkan Kampung Dayu. Sekolah Perniagaan Antarabangsa Universiti Pengajian Asing Beijing akan menubuhkan "Pejabat Perwakilan Delta Sungai Yangtze" dan "tapak latihan untuk pelajar antarabangsa" bagi berganding bahu dengan Kampung Dayu untuk membawa bakat antarabangsa bagi penggiatan semula kawasan luar bandar dan membantu mempromosikan jenama antarabangsa. Sekolah Reka Bentuk Kolej Huzhou memberikan tumpuan kepada "reka bentuk hijau" untuk memperkasa pembangunan Kampung Dayu dan penggiatan semula kawasan luar bandar, serta merancang membentuk sistem pembinaan bersama "empat dalam satu" bagi "pembelajaran teori, melakukan aktiviti, membina kedudukan dan menyelesaikan masalah bersama-sama". Institut Industri Buluh Universiti A&F Zhejiang akan membantu Kampung Liujiatang di Perbandaran Shangshu untuk mewujudkan "Kampung Pertama Pengembaraan Kawasan Buluh di China (First Village of Bamboo Travel in China)" dan bersama membina stesen kerja kedoktoran dan pangkalan latihan pascasiswazah Institut Penyelidikan Buluh dan berusaha keras mempromosikan pendidikan alam semula jadi dan latihan berkaitan industri buluh.

Semasa Gala tersebut, persiapan untuk "Forum Ketua Kampung Global" telah dilancarkan secara rasmi. Pada masa akan datang, Kampung Dayu merancang untuk menjemput "Ketua Kampung Global" bercakap tentang kemungkinan keindahan kampung moden dan menyumbang kebijaksanaan untuk membina peradaban ekologi luar bandar global.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53861895/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Individu untuk Dihubungi
Sila hubungi: Lijun Jia
E-mel: seven@eci-academy.com
Tel: +86130 6264 6939
Laman web: https://global.eciawards.org/#/
 
Sumber: IECIA (Persatuan Usahawan, Kreatif dan Inovator Antarabangsa - International Entrepreneurs, Creatives and Innovators Association)

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment