Pereka-pereka
Amerika Syarikat akan Tampil di Pertunjukan Fesyen Tmall 2017 'Lihat
Sekarang Beli Sekarang' Menjelang 11.11, Hari Beli-belah Terbesar di
Dunia
NEW YORK, 14 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Tmall
milik Kumpulan Alibaba (NYSE: BABA), platform pengguna terbesar di
China untuk jenama dan peruncit, mengumumkan bahawa ia telah menjadi
sebuah rakan rasmi bagi Minggu Fesyen New York (NYFW): The Shows, dengan
kerjasama Suntchi, untuk membantu pereka dan jenama Amerika Syarikat
memanfaatkan skala dan teknologi Alibaba untuk menjangkau ke pasaran
China buat kali pertama.
Sebagai sebahagian daripada kerjasama
itu, Alibaba telah memilih pereka dari NYFW untuk dipaparkan di dalam
pertunjukan fesyen tahunan kedua Tmall 2017 'lihat sekarang beli
sekarang', sebuah acara fesyen global yang berlangsung pada Oktober ini
menjelang sebelum Festival Beli-belah Global 11.11 Alibaba, hari
beli-belah terbesar di dunia. Tahun lepas, Alibaba menyiarkan secara
langsung acara ini kepada tujuh juta penonton dan menampilkan lebih 50
jenama antarabangsa. Dengan menjalin kerjasama bersama Alibaba,
pereka-pereka terkemuka dari Amerika Syarikat seperti Opening Ceremony
dan Robert Geller akan mendapat pendedahan kali pertama kepada lebih
setengah bilion pengguna yang melawat platform Alibaba.
Dalam
usaha untuk menggalakkan pertukaran silang budaya di antara Amerika
Syarikat dan China, perkongsian itu akan juga memperkenalkan "NYFW: Hari
China", sebuah acara unik yang memaparkan pereka-pereka terkemuka dari
China yang dipilih dari pertunjukan fesyen Tmall 2017 'lihat sekarang
beli sekarang' semasa NYFW: The Shows pada September 2018.
"Kami
sangat teruja untuk menyokong NYFW: The Shows untuk membawa jenama dan
peruncit dari Amerika Syarikat dengan keupayaan untuk menjangkau ke
pangkalan pengguna China yang terus berkembang," kata Michael Evans,
Presiden Kumpulan Alibaba. "Skala, teknologi dan pemahaman mendalam
Alibaba mengenai pengguna menyediakan kepada jenama dan pereka dengan
penawaran yang benar-benar unik untuk melibatkan pengguna di dalam
pasaran terbesar dunia dengan cara yang baharu dan berinovatif."
"Kami
memulakan Opening Ceremony 15 tahun lalu, yang diilhamkan oleh
pengembaraan yang kami ambil ke Hong Kong. Dengan berakar umbi keluarga
begitu teguh di China, ia adalah sangat menarik untuk menjalin kerjasama
dengan sebuah syarikat yang begitu berpengaruh seperti Alibaba untuk
berkongsi cerita kami dan memperluaskan kehadiran kami di peringkat
global," kata Humberto Leon dan Carol Lim, pengasas bagi Opening
Ceremony.
"Kami sangat teruja untuk mula membina jenama kami di
China, dan menyesuaikan pengalaman membeli-belah kami dengan menggunakan
teknologi Alibaba yang berinovatif untuk menjadikan jenama kami lebih
mudah diakses dengan pangkalan pengguna China yang semakin berkembang,
yang amat penting kepada pengembangan kami di peringkat global," kata
pereka Robert Geller.
Maklumat mengenai Kumpulan Alibaba
Misi
Kumpulan Alibaba adalah untuk memudahkan menjalankan perniagaan di mana
sahaja. Syarikat itu berhasrat untuk membina infrastruktur perniagaan
masa hadapan. Ia membayangkan bahawa pelanggan mereka akan bertemu,
bekerja dan tinggal di Alibaba, dan bahawa ia akan menjadi sebuah
syarikat yang akan bertahan sekurang-kurangnya 102 tahun.
Hubungi
Kumpulan Alibaba
Sharon Chan, +1 415-361-8219
sharon.chan@alibaba-inc.com
Sumber: Kumpulan Alibaba
No comments:
Post a Comment