Friday, September 15, 2017

TOSHIBA ELECTRONIC DEVICES & STORAGE CORPORATION MENGUMUMKAN BARISAN BAHARU IC PEMACU STEPPING MOTOR DENGAN KERANGKA MAKLUMAT BALAS ANTIPEGUN

TOKYO, 14 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (TDSC) hari ini mengumumkan penambahan dua pemacu stepping motor, 4.5A "TB67S249FTG" dan 2A "TB67S279FTG," kepada barisan pemacu stepping motor mereka dengan kerangka[1] maklumat balas antipegun yang berinovatif, yang merealisasikan kawalan motor yang sangat cekap.

Kawalan yang stabil, sangat jitu adalah satu keperluan asas pengendalian bagi motor yang digunakan di dalam mesin pencetak dan peralatan pejabat yang lain, terminal perbankan, mesin hiburan, dan peralatan rumah. Permintaan untuk pengendalian motor yang lebih cekap dan penjanaan haba yang lebih rendah meningkat tahun demi tahun ketika skop aplikasi meningkat.

Mengelakkan pegun di dalam pengendalian stepping motor adalah keutamaan yang paling tinggi dalam mendapatkan kestabilan dan ketepatan pada kawalan, dan ia dicapai dengan menyediakan arus tambahan yang memberikan motor dengan sebuah margin tork pengendalian. Bagaimanapun, walaupun ia menghalang pegun, arus tambahan itu mengurangkan kecekapan dan menghasilkan haba. Pelarasan rumit yang melibatkan pemantauan tork dalam tepat masa dengan sensor tambahan dan mikrokawalan, dan mengawal arus motor diperlukan untuk meningkatkan kecekapan, mengurangkan penjanaan haba dan mencegah pegun.

Produk baharu itu mengikuti "TB67S289FTG," stepping motor pertama yang menggabungkan kawalan perolehan aktif antipegun yang asal (AGC[2]). TB67S249FTG menyokong sebuah arus pemacu besar yang terkemuka di dalam industri[3] sebanyak 4.5A, 1.5 kali berbanding TB67S289FTG. TB67S279FTG, dengan penarafan semasa 2A, menyampaikan prestasi kos yang sangat baik berbanding dengan TB67S249FTG. Ketiga-tiga produk ini serasi di dalam pakej, penjajaran dan fungsi pin, yang membolehkan penggantian mudah di kalangan mereka. Mereka membolehkan pemilihan yang optimum mengikut aplikasi mereka, keadaan pemanduan, dan tujuan penggunaan.

Sama seperti TB67S289FTG, TB67S249FTG dan TB67S279FTG juga boleh memantau operasi motor dan tork tanpa penambahan MCU, dan mengoptimumkan kawalan dan kecekapan motor dengan menggunakan AGC. Ia menghalang motor daripada pegun dan secara automatik mengoptimumkan arus motor bergantung kepada tork yang diperlukan, mengurangkan penggunaan kuasa motor sehingga 80%, berbanding dengan penyelesaian lain. Mereka merealisasikan penambahbaikan yang ketara di dalam kecekapan dan penjanaan haba tanpa bergantung pada rintangan.

Kecekapan seterusnya juga boleh dicapai apabila pemacu stepping motor disokong oleh sistem pengesanan arus termaju (ACDS[4]), sistem pemantauan dan kawalan arus bebas perintang yang berinovatif, yang membolehkan lebih banyak ruang bebas dan menggunakan lebih sedikit komponen luaran pada PCB.

Penggunaan sistem automasi termaju, termasuk ACG, mencapai satu siri produk yang menawarkan kawalan motor yang berprestasi tinggi dengan kiraan komponen yang rendah. TDSC menempatkan siri baharu itu sebagai barisan utama mereka untuk pemacu stepping motor, dan akan terus memperluaskan barisan itu.

Ciri-ciri Utama
1. Antipegun dan kecekapan yang tinggi
Kerangka kawalan motor AGC yang baharu meningkatkan kecekapan motor dan mengurangkan penjanaan haba. Kawalan arus kurang perintang ACDS mengurangkan keperluan ruang pada PCB. Tambahan pula, kawalan motor 1/32 langkah (maksimum) beresolusi tinggi menyumbang kepada penyekatan bunyi bising dan getaran.

2. Penjanaan haba yang lebih rendah
Penjanaan haba dikurangkan dengan tentangan yang rendah (TB67S249FTG: 0.33 Ω, TB67S279FTG: 0.60 Ω (atas + bawah: jenis)).

3. Pakej kecil dan pin yang padan di kalangan produk bersiri
Pembungkusan di dalam sebuah pakej QFN yang kecil membolehkan pelanggan untuk mengurangkan masalah haba dan memudahkan corak reka bentuk set dan modul bagi tujuan pelesapan haba. Ia juga akan merealisasikan penyelesaian yang berpatutan dari segi ruang dan kos. Selain itu, TB67S289FTG, TB67S279FTG, dan TB67S249FTG adalah serasi di dalam pakej dan pin, yang membolehkan pemilihan komponen dan penggantian yang optimum mengikut persekitaran penggunaan.

4. Litar pengesanan ralat terbina dalam
Sebuah fungsi pengesanan terbuka beban motor kini digabungkan, sebagai tambahan kepada penutupan terma, penutupan lebihan arus dan di bawah sekatan voltan. Status ralat boleh ditandakan kepada peranti luaran dengan sebuah fungsi tanda ralat.
 
Spesifikasi Utama
Nama produk TB67S249FTG TB67S279FTG
Kawalan I/F JAM MASUK
Penarafan maksimum mutlak 50V, 4.5A 50V, 2.0A
Pakej QFN48
Resolusi langkah Resolusi langkah Penuh, Separuh, Suku, 1/8, 1/16, dan 1/32
Ciri-ciri lain AGC: sebuah kaedah kawalan arus untuk antipegun dan pengendalian motor yang sangat efisien
ACDS: sebuah kaedah kawalan arus yang tidak memerlukan perintang
Fungsi pengesanan ralat terbina dalam (penutupan terma, penutupan lebihan arus, di bawah sekatan voltan dan pengesanan beban motor terbuka)
Fungsi output isyarat pengesanan ralat terbina dalam
Menyokong urutan kuasa dengan pemacu kuasa tunggal
Pengeluaran besar-besaran Akhir 2017
(dijadual)
 Sekarang
 


Nota:
[1]: Motor pegun: Apabila putaran motor menyimpang daripada isyarat kawalan, kejadian pegun berlaku dan motor berhenti berputar.
[2]: AGC: Sebuah kerangka kawalan motor yang secara automatik mengoptimumkan arus motor kepada tork ketika menghalang motor daripada menjadi pegun.
[3]: Setakat 14 September 2017, kaji selidik Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation.
[4]: ACDS: Sebuah kerangka kawalan motor yang tidak memerlukan sebuah perintang penderia luaran untuk memantau arus motor.

Untuk maklumat lanjut mengenai produk-produk baharu ini, sila layari:
・TB67S249FTG
https://toshiba.semicon-storage.com/info/lookup.jsp?pid=TB67S249FTG®ion=apc&lang=en
・TB67S279FTG
https://toshiba.semicon-storage.com/info/lookup.jsp?pid=TB67S279FTG®ion=apc&lang=en

Pertanyaan Pelanggan:
Jabatan Jualan IC Isyarat Bercampur dan Pemasaran
Tel: +81-44-548-2821
https://toshiba.semicon-storage.com/jp/contact.html

Maklumat di dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat perhubungan, adalah tepat pada tarikh pengumuman itu tetapi adalah tertakluk kepada perubahan tanpa notis terlebih dahulu.

Maklumat mengenai Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (TDSC) menggabungkan kecergasan sebuah syarikat baharu dengan kebijaksanaan pengalaman. Sejak dijual dari Toshiba Corporation untuk menjadi sebuah syarikat baharu pada Julai 2017, kami telah mengambil tempat kami di kalangan syarikat peranti utama yang terkemuka, dan menawarkan penyelesaian yang cemerlang kepada pelanggan dan rakan perniagaan kami di dalam semikonduktor diskret, sistem LSI dan HDD.

Seramai 19,000 orang pekerja kami di seluruh dunia berkongsi satu kesungguhan untuk memaksimumkan nilai produk kami, dan memberi penekanan kepada kerjasama erat dengan pelanggan bagi menggalakkan penciptaan bersama nilai dan pasaran baharu. Kami berharap dapat membina di atas jualan tahunan yang kini melebihi 700 bilion yen (AS$6 bilion) dan untuk menyumbang kepada masa hadapan yang lebih baik untuk orang ramai di mana jua.

Perolehi maklumat lanjut mengenai kami di https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/company.html

Galeri Foto/Multimedia Boleh Diperolehi di: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51682876&lang=en


Hubungi
Pertanyaan Media:
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
Chiaki Nagasawa, +81-3-3457-4963
Jabatan Pemasaran Digital
semicon-NR-mailbox@ml.toshiba.co.jp


Sumber: Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

No comments:

Post a Comment