Tuesday, September 19, 2017

XIANGYANG -- SEBUAH BANDAR RAYA DI CHINA TENGAH YANG PENUH DENGAN PELUANG PELABURAN

XIANGYANG, China, 19 Sept., 2017 /Xinhua-AsiaNet/--
 
Ketika syarikat-syarikat auto tenaga baharu bertumpu ke bandar raya Xiangyang di China Tengah, bandar raya China bagi kenderaan-kenderaan tenaga baharu sedang terbentuk. Ketika kereta api yang mengangkut muatan berat dan kereta api laju menghubungkan Xiangyang dengan lebih banyak destinasi merentasi seluruh China, ia kini muncul sebagai sebuah hab trafik yang penting di rantau itu. Perangkaan rasmi menunjukkan bahawa sejumlah 786 projek dimasukkan ke dalam senarai pengurusan projek utama bagi bandar raya itu sepanjang tempoh lima tahun yang lalu, dengan pelaburan lengkap terkumpul kepada hampir 400 bilion yuan.
 
Dengan promosi pelaburan yang mantap dan projek-projek infrastruktur dan industri yang utama, Xiangyang di Wilayah Hubei kini menarik perhatian dunia luar.
 
Berhadapan dengan ekonomi yang lembap dan penunjuk pertumbuhan yang lemah, kerajaan tempatan itu telah memberi perhatian khusus kepada penggalakan pelaburan sepanjang lima tahun yang lepas, kerana ia menyifatkan aliran masuk modal masih merupakan cara yang paling langsung dan berkesan untuk meningkatkan kehidupan rakyat.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10405

No comments:

Post a Comment