Tuesday, September 12, 2017

TOSHIBA ELECTRONIC DEVICES & STORAGE CORPORATION LANCAR DIOD TVS NADI KUASA BERPRESTASI TINGGI, KEMUNCAK TINGGI UNTUK PERLINDUNGAN TALIAN TENAGA

TOKYO, 12 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation hari ini mengumumkan pelancaran siri “DF2SxxP2", sebuah siri baru diod TVS  yang melindungi talian tenaga USB dan penyambung bekalan kuasa yang digunakan dalam peranti mudah alih. Penghantaran komersial bermula hari ini, dan setiap enam produk dalam siri ini akan dilancarkan mengikut giliran.
 
Penggunaan proses diod asal Zener Toshiba untuk siri DF2SxxP2 telah menurunkan rintangan dinamik kepada 80% daripada produk semasa [1], menjamin penyerapan segera pelepasan elektrostatik (ESD) dan bunyi bising. Diod juga menyedari penarafan semasa nadi puncak tertinggi kira-kira 32 kali [1][2] lebih besar daripada produk semasa, yang menyumbang kepada kebolehpercayaan sistem, sambil mengekalkan pelepasan elektrostatik pada 30kV.
 
Diod baru melindungi garisan kuasa telefon pintar dan tablet dengan menekan ketidak fungsian dan kerosakan dari ESD, bunyi dari petir yang diinduksi yang masuk melalui kord kuasa dan kabel isyarat, dan voltan sementara pada saat menghidupkan atau mematikan peralatan. Mereka juga boleh digunakan untuk melindungi talian pengecasan USB Type-C ™ (VBUS = 5V to 20V yang akan digunakan secara meluas pada masa hadapan.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10378

No comments:

Post a Comment